Metodologia projetual para educomunicar o desenvolvimento de coleções de moda

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v26i1p65-79

Keywords:

Clothing, Educommunication, Teaching, Fashion design, Collaborative process

Abstract

This article aims to describe a proposal for educommunicative practice to recreate design methodologies in teaching and developing fashion collections. The methodology is an exploratory research, based on a literature review. The text presents a brief understanding of design methodologies in the development of fashion collections based on the Montemezzo (2003), Jones (2005), Barcaro (2008), Sorger and Udale (2009), Renfrew and Renfrew (2010) and Treptow (2013), and describes some methodologies used in fashion design and presents a proposal for educommunicative practice in teaching and developing fashion collections. It was inferred that the design methodologies for the development of fashion collections could use educational practices and thus facilitate the teaching process in the development of collections, thus articulating the collaborative process between students.

 

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Author Biographies

  • Taís Steffenello Ghisleni, Universidade Franciscana

    Doutora em Comunicação pela Universidade Federal de Santa Maria (UFSM); coordenadora do Laboratório de Pesquisa em Comunicação (LAPEC) e professora do curso de Publicidade e Propaganda e do Mestrado em Ensino de Humanidades e Linguagens do Centro Universitário Franciscano.

  • Rubiana de Quadros Sandri, Universidade Franciscana

    Professora Especialista no curso de Design de Moda e Mestranda do curso de Mestrado em Ensino de Humanidades e Linguagens da Universidade Franciscana (UFN).

  • Elsbeth Léia Spode Becker, Universidade Franciscana

    Professora Doutora. no curso de Geografia e no Mestrado em Ensino de Humanidades e Linguagens da UFN.

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Published

2021-07-15

How to Cite

Ghisleni, T. S., Sandri, R. de Q., & Becker, E. L. S. (2021). Metodologia projetual para educomunicar o desenvolvimento de coleções de moda. Comunicação & Educação, 26(1), 65-79. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v26i1p65-79