The communication in service of teenagers citizenship and identity

Authors

  • Cláudia Regina Lahni Universidade de São Paulo
  • Fernanda Coelho Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v14i3p119-126

Keywords:

citizenship, community communication, youth, participation and radio.

Abstract

This study makes a short historical analysis of the youths’ situation in Brazil and approaches the Educommunication theme, highlighting it as a methodology of the communication use, specially the radio, as a tool to the promotion and rescue of citizenship of youths in Brazil. Some projects and initiatives
are presented as a way to reach such objective. This is the case of the project Jornal e Radio no UFJF: Território de Oportunidades
(Newspaper and Radio in the UFJF Opportunities Territory, in English), about which a research (quantitative and qualitative) with the participating youths was performed, and the results are showed in the following article.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Cláudia Regina Lahni, Universidade de São Paulo
    Professora de graduação da Facom – Faculdade de Comunicação Social da Universidade Federal de Juiz de Fora e do Programa de Mestrado em Comunicação e Sociedade. Mestra e doutora pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo
  • Fernanda Coelho, Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
    Mestranda e bolsista FAPEMIG do mestrado da Facom – Universidade Federal de Juiz de Fora. Integra o Grupo de Pesquisa “Comunicação, identidade e cidadania”, do Programa de Pós‑graduação em Comunicação – UFJF

Published

2009-12-30

How to Cite

Lahni, C. R., & Coelho, F. (2009). The communication in service of teenagers citizenship and identity. Comunicação & Educação, 14(3), 119-126. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v14i3p119-126