Taking Care of the Caregiver: Student's Perceptions on Extension Project
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p83-92Palabras clave:
Caregivers. Home care services. Nursing. Community-Institutional Relations.Resumen
We aim to know the perception of nursing and occupational therapy students towards the feelings triggered during the Extension Project: “Looking at the caregiver: who cares deserves to be cared for”. This is an experience report produced from the Project developed from June 2015 to December 2016, which carries out four meetings with family caregivers of patients from the Better at Home Program and the Interdisciplinary Home Care Program. Data was collected from the caregivers’ reports in January 2017 and thematically approximated. Four categories emerged, which comprehend the students’ perceptions that presented feelings or similar situations: Perceptions on bonding with family caregivers; Feelings experienced by students when taking care of the caregivers; the student’s viewpoint on the family caregiver; and Knowledge beyond the undergrad school. The appearance of diverse feelings is common in the students’ reports, especially the ones that pity or worry with the situation experienced by the caregiver. We concluded that the bonding produced with the caregivers through care delivery shows the relevance of the extension project in the students’ degree, which allows the maintenance of issues already seen in the course.Descargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2017-11-27
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
Taking Care of the Caregiver: Student’s Perceptions on Extension Project. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 18, 83-92. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v18i0p83-92