Class relations in contemporary Brazilian documentaries

Autores/as

  • Mariana Souto Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2020.160860

Palabras clave:

classe social, documentário, emprego doméstico, cinema brasileiro contemporâneo

Resumen

This paper investigates the way extra-filmic class relations inform and modulate documentaries, as well as discusses the notion of “outro de classe” in situations where bosses film their domestic servants. We analyze films of the contemporary Brazilian context such as Santiago (João Moreira Salles, 2007), Babás (Consuelo Lins, 2010) e Doméstica (Gabriel Mascaro, 2012).

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Biografía del autor/a

  • Mariana Souto, Universidade de São Paulo

    Professora na Faculdade de Comunicação da Universidade de Brasília (UnB). Doutora em Comunicação pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) com bolsa da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes). Pós-doutorado na Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP) com bolsa Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (Fapesp).

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Referências Audiovisuais

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SANTIAGO, João Moreira Sales, Brasil, 2007

Publicado

2020-05-04

Cómo citar

Class relations in contemporary Brazilian documentaries. (2020). Significação: Revista De Cultura Audiovisual, 47(53), 70-89. https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2020.160860