Some reflections on Lía Correa Morales work and oeuvre in the Museo Yrurtia
DOI:
https://doi.org/10.1590/S0101-47142012000200004Keywords:
Argentina, Women artists, Lía Correa Morales, MuseumsAbstract
The history of Argentinian women artists is yet to be written. However, they have become a subject of interest for researchers, who are now trying to recover the careers of women artists hitherto obliterated from art history surveys. One of the key figures of the artistic scene in Argentina during the 1920s and 1930s was Lía Correa Morales, a regular presence at the most prestigious art exhibitions and winner of many awards. The death of her husband, the celebrated sculptor Rogelio Yrurtia, in 1950 made it possible for her to become the director of a museum, a rare case at the time. But the correlate to this achievement was the neglect of her own and succesful career in art. In this paper, we will tackle with this period of the life of Lía Correa Morales through the study of personal and official documentation as well as reflect on her presence in the museum she directed for over twenty years and where most of her oeuvre is preserved.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2012-12-01
Issue
Section
Museums
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
GLUZMAN, Georgina. Some reflections on Lía Correa Morales work and oeuvre in the Museo Yrurtia. Anais do Museu Paulista: História e Cultura Material, São Paulo, v. 20, n. 2, p. 093–118, 2012. DOI: 10.1590/S0101-47142012000200004. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/anaismp/article/view/53558.. Acesso em: 19 may. 2024.