Flipped classroom in additional languages learning: new concepts?

Authors

  • Jorgelina Ivana Tallei UNILA

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2317-9651.v0i13p208-222

Keywords:

Technology, video classes, foreign language.

Abstract

This article describes a project developed with students of Spanish as a foreign language at the Universidade de Integração Latinoamericana (UNILA). The experience is based on the use of video classes following the principles that guide the flipped-classroom and project methodologies. The text begins with a theoretical discussion about some key concepts related to both methodologies and following this introduction, it presents a description of the work developed at UNILA and some reflections on this experience.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Jorgelina Ivana Tallei, UNILA
    Doutoranda na área de Educação, no Doutorado Latino-americano no Programa de Pós-Graduação de Educação (FAE) da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Mestre em Letras – Língua Espanhola e Literaturas Espanhola e Hispano- -Americana pela Universidade de São Paulo (2010). Possui Mestrado Profissionalizante na Área de Novas Tecnologias, pelo Instituto Universitário de Pós- -graduação (Espanha). Atualmente é Professora Assistente I de Língua Espanhola como língua adicional na Universidade Federal da Integração Latino-Americana (UNILA). Tem interesse nas áreas de ensino de espanhol como língua adicional, formação de professores, interculturalidade e cultura digital.

References

Bonilla Rincón, G. Algunos malentendidos en el trabajo por proyectos. Universidad del Valle, Bogotá, 2003.

Gardner, Howard. Inteligências múltiplas: a teoria na prática. Artes Medicas, Porto Alegre, 1995.

Valente, José Armando. “Blended learning e as mudanças no ensino superior: a proposta da sala de aula invertida”. In: Educar em Revista, Curitiba, Brasil, Editora UFPR. Edição Especial n. 4/2014, p. 79-97.

Published

2017-03-31

How to Cite

TALLEI, Jorgelina Ivana. Flipped classroom in additional languages learning: new concepts?. Caracol, São Paulo, Brasil, n. 13, p. 208–222, 2017. DOI: 10.11606/issn.2317-9651.v0i13p208-222. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/caracol/article/view/122859.. Acesso em: 13 may. 2024.