Andrei Rublióv: impressions about time/space

Authors

  • Jerusa Pires Ferreira Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica; Centro de Estudos da Oralidade
  • Adriano Carvalho Araujo e Sousa Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica; Centro de Estudos da Oralidade

DOI:

https://doi.org/10.1590/S1413-45192009000100004

Keywords:

Tarkóvski, Andrei Rublióv, Art, Cinema, Censorship

Abstract

We just propose a reading of Andrei Rubliov, a film conceived and produced by the Russian director Andrei Tarkovski. We took for task understanding an ensemble of allusions and symbolic references. Getting through a background of information and questions, we tried to confront structural aspects of film making with historicity in which it is inserted, from imaginary to social and living experiences.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Jerusa Pires Ferreira, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica; Centro de Estudos da Oralidade

    Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Semiótica da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP). Coordenadora do Centro de
    Estudos da Oralidade do COS/PUC-SP

  • Adriano Carvalho Araujo e Sousa, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo; Programa de Estudos Pós-Graduados em Comunicação e Semiótica; Centro de Estudos da Oralidade

    Doutorando em Comunicação e Semiótica da Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP), integrante do Centro de Estudos da Oralidade do COS/PUC-SP

Published

2009-06-01

Issue

Section

Dossiê Amazônia

How to Cite

Ferreira, J. P., & Araujo e Sousa, A. C. (2009). Andrei Rublióv: impressions about time/space. Cadernos CERU, 20(1), 61-70. https://doi.org/10.1590/S1413-45192009000100004