Sangare Okapi, o complexo estivador existencialista

Authors

  • Dionísio Bahule Faculdade de Ciências da Linguagem, Comunicação e Artes na Universidade Pedagógica em Maputo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2595-2536.v29i1p19-30

Abstract

It is denied to think of poetry outside the universal - or of what is translated by - ontology - being the most privileged place of art - Being in the most hidden space. But the anguish ¬ as the denunciation of existence and of the dissatisfaction created by the circumstance describes the Mozambican Literature of the post 2000 period - what I call Existential Poetology. In Sangare Okapi’s “Inventory of Anguishes or Apotheosis of Nothing” he translates this philosophical-literary aesthetic that takes place at the center of the tragic and dramatic view of the human condition, as well as in the contradictions and needs of the country that is called Mozambique.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Dionísio Bahule, Faculdade de Ciências da Linguagem, Comunicação e Artes na Universidade Pedagógica em Maputo

    Formado em Filosofia e História pela Universidade Pedagógica de Moçambique. Fez estudos de Literatura e Cinema. Foi comentador residente na Televisão de Moçambique como Crítico de Arte. Actualmente é Docente na Faculdade de Ciências da Linguagem, Comunicação e Artes na Universidade Pedagógica em Maputo onde também lecciona no Instituto Superior de Comunicação e Imagem de Moçambique – ISCIM. Participa de Colóquios sobre Arte, Esética, Literatura e Comunicação. Faz recessões críticas e prefácios de livros.

Published

2018-08-15

How to Cite

Bahule, D. (2018). Sangare Okapi, o complexo estivador existencialista. Cadernos CERU, 29(1), 19-30. https://doi.org/10.11606/issn.2595-2536.v29i1p19-30