Brazilian television fiction and fans online: mappings and Investigations

Authors

  • Lucas Martins Néia Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v21i1p155-162

Keywords:

cultura fandom, cultura participativa, engajamento, fãs, ficção televisiva

Abstract

The text presents a gift of work summary For the Fans Theory Brazilian television fiction, result of ten collaborative research conducted between 2014 and 2015 by the investigators team network Obitel Brazil. Focus themselves as different approaches given question to fan the Brazilian television fiction how subject active in cultural production, entered no context of Digital Technologies. Points out - if, finally, the importance of these studies no current overview of Communication.

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Author Biography

  • Lucas Martins Néia, Universidade de São Paulo
    Roteirista. Mestrando em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Bacharel em Artes Cênicas pela Universidade Estadual de Londrina. Pesquisador do Centro de Estudos de Telenovela (CETVN/ ECA-USP) e do Observatório Ibero-americano da Ficção Televisiva (OBITEL).

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Published

2016-05-02

How to Cite

Néia, L. M. (2016). Brazilian television fiction and fans online: mappings and Investigations. Comunicação & Educação, 21(1), 155-162. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v21i1p155-162