To educate: to see colors, leached ashes and shades and different ways to live these differences

Authors

  • Maria Cristina Castilho Costa Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v16i2p7-12

Keywords:

Education, tommunication, Oliver Sacks, tumanism, transformation.

Abstract

Based on the chapter The Case of the Colorblind Painter of the book An Anthropologist on Mars by Oliver Sacks, this article talks on education as a wide and complex phenomenon, at the same
time institutional and non-institutional, formal and nonformal, that that goes all through life and makes us each time more flexible and human, able to develop peculiar ways of seeing the world, position ourselves inside it and interrelate. Communication
offers us resources to perform in this process.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Maria Cristina Castilho Costa, Universidade de São Paulo
    Doutora em Ciências Sociais (Antropologia Social) pela Universidade de São Paulo, onde é Livre-docente em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicações e Artes. Atualmente é professora associada da Universidade de São Paulo, presidente da Comissão de Pesquisa da ECA/USP, coordenadora do Curso de Especialização Lato Sensu Gestão da Comunicação e editora da revista Comunicação & Educação.

Published

2012-12-30

How to Cite

Costa, M. C. C. (2012). To educate: to see colors, leached ashes and shades and different ways to live these differences. Comunicação & Educação, 16(2), 7-12. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v16i2p7-12