Netnography in Digital Inclusion Program AcessaSP

Authors

  • Brasilina Passarelli Universidade de São Paulo
  • Antonio Helio Junqueira Universidade de São Paulo
  • Rodrigo Eduardo Botelho Francisco Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v17i1p13-22

Keywords:

Ciberculture, digital inclusion, netnography, Web 2.0 emerging literacies, elderly people digital literacies.

Abstract

Nowadays ICT become an important territory for the production and socio-cultural transformation, with the production of new values, meanings and social practices guided by collaboration
and network interaction. In a context of discussion about indicators of computer access and the Internet, this research uses netnography to map the emerging informational literacies and digital inclusion of older people in the digital inclusion program AcessaSP.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Brasilina Passarelli, Universidade de São Paulo
    Professora titular e chefe do Departamento de Biblioteconomia e Documentação da Escola de
    Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Coordenadora Científica do Núcleo de Pesquisa de Novas Tecnologias da Comunicação Aplicadas à Educação (NAP) “Escola do Futuro”/USP.
  • Antonio Helio Junqueira, Universidade de São Paulo
    Doutorando em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo. Mestre em Comunicação e Práticas de Consumo pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM). Consultor de Empresas da Junqueira e Peetz Consultores Ltda.
  • Rodrigo Eduardo Botelho Francisco, Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)
    Doutorando em Ciências da Comunicação pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo (ECA/USP). Diretor de Comunicação Social da Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR).

Published

2012-06-30

How to Cite

Passarelli, B., Junqueira, A. H., & Francisco, R. E. B. (2012). Netnography in Digital Inclusion Program AcessaSP. Comunicação & Educação, 17(1), 13-22. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v17i1p13-22