Reasons for a National Politics of Media Education

Authors

  • Alexandra Bujokas de Siqueira Universidade Federal do Triângulo Mineiro
  • Guilherme Canela Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v17i2p13-22

Keywords:

Media literacy, Media education, Public policies, Teacher training, curriculum.

Abstract

This paper aims to provide a conceptual overview that supports international initiatives to promote media literacy policies, which include the promotion of abilities to access, evaluate and use both new and old media, connecting the development of technical, cultural and political skills. In doing so, it retrieves UNESCO initiatives, from the early 80s to the present, and also complements the scenario with the actions carried out by the European Union and the Ofce of Communications, the British media regulator. At the end, the paper presents the UNESCO’s curriculum for teacher training in media and Information Literacy.

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Author Biographies

  • Alexandra Bujokas de Siqueira, Universidade Federal do Triângulo Mineiro

    Doutora em Educação pela Universidade Estadual de São Paulo (UNESP), com pós-doutorado em Estudos de Mídia pela Open University, na Inglaterra. Professora da Universidade Federal do Triângulo Mineiro.

  • Guilherme Canela, Universidade de São Paulo

    Mestre em Ciência Política pela Universidade de São Paulo. Assessor de Comunicação e Informação para o Mercosul e Chile da Organização das Nações Unidas para a Educação, a Ciência e a Cultura (Unesco).

Published

2012-12-09

How to Cite

Siqueira, A. B. de, & Canela, G. (2012). Reasons for a National Politics of Media Education. Comunicação & Educação, 17(2), 13-22. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v17i2p13-22