Do We Really Need Media Education 2.0?

Authors

  • David Buckingham

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v17i2p41-60

Keywords:

Media education, Web 2.0, Communication and education, Digital media.

Abstract

The article describes briey the history of Media Education in the United Kingdom, relating it to the global evolution of the concept and its application, in order to undertake a detailed analysis of this phenomenon in relation to Media 2.0 – reecting on its impacts on Media Education all over the world.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • David Buckingham
    Professor de Mídia e Comunicações na Escola de Ciências Sociais da Universidade Loughborough. Até 2012, foi professor de Educação no Instituto de Educação da Universidade de Londres, onde dirigiu o Centre for the Study of Children, Youth and Media. Sua pesquisa é voltada à Educação para os Meios (media education) e às interações de crianças e jovens com a mídia. É autor ou coautor de 25 livros relacionados a esses temas.

Published

2012-12-09

How to Cite

Buckingham, D. (2012). Do We Really Need Media Education 2.0?. Comunicação & Educação, 17(2), 41-60. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v17i2p41-60