Teaching suffering between the Imaginary, the Symbolic and the Real

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v29i1p151-155

Keywords:

resenha

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Douglas Emiliano Batista, Universidade de São Paulo. Faculdade de Educação

    Professor da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, São Paulo, Brasil. 

References

Batista, D. E. (2012). O declínio da transmissão na educação: notas psicanalíticas. São Paulo: FAPESP / Annablume.

Cifali, M. (2009). Ofício « impossível»? Uma piada inesgotável. Educação em Revista, 25(01), 149-164. doi : https://doi.org/10.1590/S0102-46982009000100008

Mannoni, M. (1977). Educação Impossível. Rio de Janeiro: Ed. Francisco Alves. (Trabalho original publicado em 1973).

Published

2024-04-30

How to Cite

Batista, D. E. (2024). Teaching suffering between the Imaginary, the Symbolic and the Real. Clinical Styles. The Journal on the Vicissitudes of Childhood, 29(1), 151-155. https://doi.org/10.11606/issn.1981-1624.v29i1p151-155