Estimulando a Interação de Alunos de Graduação e Pós-graduação na Resolução de Casos Clínicos em Odontologia. Um relato da Aprendizagem e Avaliação.

Authors

  • Mario Taba Junior Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia de Ribeirão Preto. Departamento de Cirurgia, Traumatologia Buco-Maxilo-Facial e Periodontia
  • Catarina Martins Tahim Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia de Ribeirão Preto. Departamento de Cirurgia, Traumatologia Buco-Maxilo-Facial e Periodontia
  • Olívia Santana Jorge Universidade de São Paulo. Faculdade de Odontologia de Ribeirão Preto. Departamento de Cirurgia, Traumatologia Buco-Maxilo-Facial e Periodontia

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2525-376X.v2i3p183-186

Keywords:

Learning Evaluation, Teaching and Learning.

Abstract

Aiming to surpass the traditional methods of learning used to teach undergraduate students towards the surgical techniques in Dentistry, it was applied a new pedagogical strategy of learning and evaluation including the Problem Based Learning – PBL and One-Minute Paper concepts. In this task, we enhanced the experience of undergraduate students with different clinical cases and inspired more interactions between graduate and undergraduate students in order to generate a debate seeking the resolution of clinical cases during the last phase of the discipline in the undergraduate program. In this article we present our experience with this new strategy and real testimonials of undergraduate and graduate students.

Downloads

Download data is not yet available.

Published

2017-12-22

Issue

Section

Reports

How to Cite

TABA JUNIOR, Mario; TAHIM, Catarina Martins; JORGE, Olívia Santana. Estimulando a Interação de Alunos de Graduação e Pós-graduação na Resolução de Casos Clínicos em Odontologia. Um relato da Aprendizagem e Avaliação. Revista de Graduação USP, São Paulo, Brasil, v. 2, n. 3, p. 183–186, 2017. DOI: 10.11606/issn.2525-376X.v2i3p183-186. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/gradmais/article/view/123869.. Acesso em: 18 jun. 2024.