The construction process of the competencies matrix of the Public Relations Course of PUC-PR
new glances in teaching
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.17.170928Keywords:
Public relations, Graduate student profile, Competences, Curricular matrixAbstract
This article presents how was the process of construction of the competencies matrix of the Public Relations Course of the Pontifical Catholic University of Paraná (PUC-PR). All the stages accomplished by the institution, the coordination and the course’s Structural Teaching Hub (NDE) are described, since the conception until the implementation. It also presents the course’s DNA, the graduate student profile, as well as the competences and subjects that compose the curricular matrix.
Downloads
References
BRASIL. Ministério da Educação. Conselho Nacional de Educação. Câmara de Educação Superior. Resolução n. 2, de 27 de setembro de 2013. Institui as Diretrizes Curriculares Nacionais do Curso de Graduação em Relações Públicas. Diário Oficial da União, Brasília, DF, 1 out. 2013.
FÁVERO, Osmar et al. Juventude e contemporaneidade. Brasília, DF: MEC; Unesco, 2007.
FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. 56. ed. Rio de Janeiro, RJ: Paz e Terra, 2018.
FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. Rio de Janeiro, RJ: Paz e Terra, 1987.
LÉVY, Pierre. A inteligência coletiva: por uma antropologia do ciberespaço. Tradução de Luiz Paulo Rouanet. São Paulo, SP: Loyola, 1998.
PUC-PR – Pontifícia Universidade Católica do Paraná. Conselho Universitário (Consun). Resolução n. 154/2017. Curitiba, PR, 2017.
PUC-PR – Pontifícia Universidade Católica do Paraná. Escola de Comunicação e Artes. Projeto pedagógico do curso de relações públicas. Curitiba, PR, 2019.
RIBEIRO, Max Elisandro dos Santos Ribeiro et al. História da educação. Porto Alegre, RS: SAGAH, 2018.
SCALLON, Gérard. A avaliação da aprendizagem numa abordagem por competências. Curitiba, PR: PUCPRess, 2015.
SPRICIGO, Cinthia Bittencourt; OLIVEIRA, Jelson; MARTINS, Vidal. Mosaico de cinco cores: princípios orientadores para os processos de ensino e aprendizagem na educação superior. Curitiba, PR: PUCPRess, 2016.
Downloads
Published
Issue
Section
License
A submissão implica a cessão de direitos da primeira publicação à revista Organicom, sem pagamento. Os autores podem estabelecer por separado acordos adicionais para a distribuição não exclusiva de versão da obra publicada na revista (como colocar em um repositório institucional ou publicar um livro), com o devido reconhecimento de sua publicação inicial na revista Organicom.