The construction process of the competencies matrix of the Public Relations Course of PUC-PR

new glances in teaching

Authors

  • Francieli Mognon Pontifícia Universidade Católica do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.17.170928

Keywords:

Public relations, Graduate student profile, Competences, Curricular matrix

Abstract

This article presents how was the process of construction of the competencies matrix of the Public Relations Course of the Pontifical Catholic University of Paraná (PUC-PR). All the stages accomplished by the institution, the coordination and the course’s Structural Teaching Hub (NDE) are described, since the conception until the implementation. It also presents the course’s DNA, the graduate student profile, as well as the competences and subjects that compose the curricular matrix.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Francieli Mognon, Pontifícia Universidade Católica do Paraná
    • Doutora em Ciências da Saúde, mestre em Tecnologia em Saúde e graduada em Relações Públicas pela Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUC-PR)
    • Professora titular do Curso de Graduação da Escola de Belas Artes da PUC-PR
    • Coordenadora do Curso de Relações Públicas da PUC-PR
    • Email: francieli.mognon@pucpr.br

References

BRASIL. Ministério da Educação. Conselho Nacional de Educação. Câmara de Educação Superior. Resolução n. 2, de 27 de setembro de 2013. Institui as Diretrizes Curriculares Nacionais do Curso de Graduação em Relações Públicas. Diário Oficial da União, Brasília, DF, 1 out. 2013.

FÁVERO, Osmar et al. Juventude e contemporaneidade. Brasília, DF: MEC; Unesco, 2007.

FREIRE, Paulo. Pedagogia da autonomia: saberes necessários à prática educativa. 56. ed. Rio de Janeiro, RJ: Paz e Terra, 2018.

FREIRE, Paulo. Pedagogia do oprimido. Rio de Janeiro, RJ: Paz e Terra, 1987.

LÉVY, Pierre. A inteligência coletiva: por uma antropologia do ciberespaço. Tradução de Luiz Paulo Rouanet. São Paulo, SP: Loyola, 1998.

PUC-PR – Pontifícia Universidade Católica do Paraná. Conselho Universitário (Consun). Resolução n. 154/2017. Curitiba, PR, 2017.

PUC-PR – Pontifícia Universidade Católica do Paraná. Escola de Comunicação e Artes. Projeto pedagógico do curso de relações públicas. Curitiba, PR, 2019.

RIBEIRO, Max Elisandro dos Santos Ribeiro et al. História da educação. Porto Alegre, RS: SAGAH, 2018.

SCALLON, Gérard. A avaliação da aprendizagem numa abordagem por competências. Curitiba, PR: PUCPRess, 2015.

SPRICIGO, Cinthia Bittencourt; OLIVEIRA, Jelson; MARTINS, Vidal. Mosaico de cinco cores: princípios orientadores para os processos de ensino e aprendizagem na educação superior. Curitiba, PR: PUCPRess, 2016.

Published

2020-06-10

How to Cite

MOGNON, Francieli. The construction process of the competencies matrix of the Public Relations Course of PUC-PR: new glances in teaching. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 17, n. 32, 2020. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.17.170928. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/organicom/article/view/170928.. Acesso em: 2 jun. 2024.