Dupla titulação em enfermagem

potencialidades e desafios de uma experiência de internacionalização acadêmica discente

Autores

  • Carlise Rigon Dalla Nora Universidade Católica Portuguesa
  • Rafaela Schaefer Universidade Católica Portuguesa
  • Mariana Cabral Schveitzer Universidade Federal de São Paulo, Escola Paulista de Medicina
  • Elma Lourdes Campos Pavone Zoboli Universidade de São Paulo, Escola de Enfermagem
  • Margarida Maria Vieira Universidade Católica Portuguesa

Palavras-chave:

Education, Nursing, Graduate, International Educational Exchange

Resumo

Objective: To share the experience of a Double Nursing degree promoted between the Nursing School of the Universidade de São Paulo and the Health Sciences Institute of the Universidade Católica Portuguesa, reflecting on the potentialities and challenges of this opportunity for graduate students. Method: This is an experience report presented in chronological order and of a descriptive nature. The double degree in Nursing was accomplished over a period of 6 months in a different institution from the institution of origin. Results: Among the activities developed during the Double Degree are: participating in examining boards, congresses, seminars, courses, meetings, lectures, colloquium, classes, research groups and technical visits to health services. A table presents and describes the main benefits of the experience experienced by the authors. Conclusion: When well-planned and well-developed, a double degree can promote personal, cultural and professional development of the students, favoring internationalization and contributing to the qualification of graduate programs.

Downloads

Os dados de download ainda não estão disponíveis.

Downloads

Publicado

2019-03-01

Edição

Seção

Relatório de Experiência Profissional

Como Citar

Nora, C. R. D., Schaefer, R., Schveitzer, M. C., Zoboli, E. L. C. P., & Vieira, M. M. (2019). Dupla titulação em enfermagem: potencialidades e desafios de uma experiência de internacionalização acadêmica discente. Revista Da Escola De Enfermagem Da USP, 52, e03311. https://www.periodicos.usp.br/reeusp/article/view/155338