The challenge of teaching History in International Relations courses

Authors

  • Günther Richter Mros Universidade Federal de Santa Maria. Departamento de Economia e Relações Internacionais.

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2447-9020.intelligere.2020.180233

Keywords:

Higher education, History, International relations, Teaching metodologies

Abstract

This article addresses the challenge that exists in teaching History for International Relations courses. This is a brief reflection on key concepts of the discipline of History of International Relations and its applicability in a discipline offered in the undergraduate course at the Federal University of Santa Maria. The reflections contained here were inspired by the exemplary career of Professor Emeritus at the University of Brasília, Amado Luiz Cervo, to whom the author owes much of his training and professional choices.

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Author Biography

  • Günther Richter Mros, Universidade Federal de Santa Maria. Departamento de Economia e Relações Internacionais.

    Günther Richter Mros é doutor em História e professor adjunto no Departamento de Economia e Relações Internacionais da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM).  Lidera o Grupo de Estudos em Instituições e Processos Decisórios nas Relações Internacionais (GEIPRI), registrado no Diretório de Grupos de Pesquisa do CNPq

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Published

2020-12-29

How to Cite

The challenge of teaching History in International Relations courses. (2020). Intelligere, 10, 178-190. https://doi.org/10.11606/issn.2447-9020.intelligere.2020.180233