SIMULATION: CONCEPTUAL ISSUES

Authors

  • Antonio Pazin Filho Departamento de Clínica Médica. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo
  • Minna Moreira Dias Romano Divisão de Cardiologia. Departamento de Clínica Médica. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2176-7262.v40i2p167-170

Keywords:

Simulation. Education, Medical.

Abstract

Simulation demands the elaboration of the information to be transmitted, including decomposing the task in several components that should obey sequency. The information should be presented respecting four basic principles: exposition, sequence, feed-back and repetition.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Antonio Pazin Filho, Departamento de Clínica Médica. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo
    Docente. Departamento de Clínica Médica. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo
  • Minna Moreira Dias Romano, Divisão de Cardiologia. Departamento de Clínica Médica. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo

    Médica Assistente. Divisão de Cardiologia. Departamento de Clínica Médica. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto, Universidade de São Paulo

Published

2007-06-30

Issue

Section

Capítulos

How to Cite

1.
Pazin Filho A, Romano MMD. SIMULATION: CONCEPTUAL ISSUES. Medicina (Ribeirão Preto) [Internet]. 2007 Jun. 30 [cited 2024 May 18];40(2):167-70. Available from: https://www.periodicos.usp.br/rmrp/article/view/313