Educational planning

Authors

  • Francisco José Candido dos Reis Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Maria Paula Panúncio-Pinto Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Marta Neves Campanelli Marçal Vieira Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2176-7262.v47i3p280-283

Keywords:

Educational Planning, Curricular Organization, Learning Plan

Abstract

The purpose of this article is to discuss political and pedagogical aspects of educational planning in the context of the contemporary university. In this direction, the text addresses the principles and the importance of educational planning, the position and definition of political-pedagogic project, curricular organization and learning plan as integrated constituents features of educational planning. Understanding the steps presented and the necessary integration between all these components of the planning and the concrete social context is essential for all who wish to pursue teaching in healthcare field.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Francisco José Candido dos Reis, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Departamento de Ginecologia e Obstetricia da Faculdade de
    Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo

  • Maria Paula Panúncio-Pinto, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Departamento de Neurociências e Ciências do Comportamento
    da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade
    de São Paulo

  • Marta Neves Campanelli Marçal Vieira, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Departamento de Puericultura e Pediatria da Faculdade de
    Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo

Published

2014-11-03

Issue

Section

Capítulos

How to Cite

1.
Reis FJC dos, Panúncio-Pinto MP, Vieira MNCM. Educational planning. Medicina (Ribeirão Preto) [Internet]. 2014 Nov. 3 [cited 2024 May 19];47(3):280-3. Available from: https://www.periodicos.usp.br/rmrp/article/view/86616