Work-based and tutorial education programs: distinct approaches of the ‘PET’ groups in Brazil

Autores/as

  • Pedro Henrique Nunes Leite Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Vinícius Aniceto Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Alessa de Andrade Santana Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Bárbara Regina Vieira Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Adriane Souza Lima Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Luís Felipe Silva Visconde Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Jayter Silva de Paula Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto. Departamento de Oftalmologia, Otorrinolaringologia e Cirurgia de Cabeça e Pescoço

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2176-7262.v49i4p381-387

Palabras clave:

Education, Medical, Undergraduate. Mentors. Community-Institutional Relations

Resumen

Design: Experience report. Relevance: This article aims to report how different educational programs under the acronym PET are organized in Brazil, highlighting differences and similarities. Additionally, program’s ideology and its organizational details are also described. Comments: Several groups linked to three distinct PET programs exist in the Brazilian univerties (Tutorial Education Program, Healthaimed Work-base Education Program, and Health Surveillance Work-based Education Program) with different focuses and work projects. All of them are based on the teaching-research-extension goals, with the objective of developing erudit and profissional citizens, which will be actives in the academic and social spheres

Descargas

Los datos de descarga aún no están disponibles.

Biografía del autor/a

  • Pedro Henrique Nunes Leite, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
    Graduando do curso de Medicina; Membros do Programa de Educação Tutorial da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (PET-FMRP-USP
  • Vinícius Aniceto, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
    Graduando do curso de Medicina; Membros do Programa de Educação Tutorial da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (PET-FMRP-USP
  • Alessa de Andrade Santana, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
    Graduando do curso de Medicina; Membros do Programa de Educação Tutorial da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (PET-FMRP-USP
  • Bárbara Regina Vieira, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
    Graduando do curso de Medicina; Membros do Programa de Educação Tutorial da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (PET-FMRP-USP
  • Adriane Souza Lima, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
    Graduando do curso de Medicina; Membros do Programa de Educação Tutorial da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (PET-FMRP-USP
  • Luís Felipe Silva Visconde, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
    Graduando do curso de Medicina; Membros do Programa de Educação Tutorial da Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo (PET-FMRP-USP
  • Jayter Silva de Paula, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto. Departamento de Oftalmologia, Otorrinolaringologia e Cirurgia de Cabeça e Pescoço
    Professor de Departamento de Oftalmologia, Otorrinolaringologia e Cirurgia de Cabeça e Pescoço; Tutor do grupo PETFMRP-USP; Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo

Publicado

2016-11-11

Número

Sección

Temas de Ensino em Saúde

Cómo citar

1.
Leite PHN, Aniceto V, Santana A de A, Vieira BR, Lima AS, Visconde LFS, et al. Work-based and tutorial education programs: distinct approaches of the ‘PET’ groups in Brazil. Medicina (Ribeirão Preto) [Internet]. 2016 Nov. 11 [cited 2024 May 16];49(4):381-7. Available from: https://www.periodicos.usp.br/rmrp/article/view/122733