Communication in conflict in Alejandro González Iñárritu cinema: ethos and documental fictionality

Authors

  • Cláudio Coração Unip

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2013.71680

Keywords:

Communication, conflict, González Iñárritu, ethos, documental fictionality.

Abstract

This article intends to identify aspects related to the problem of communication in Alejandro González Iñárritu cinema — fundamentally the movies Amores perros (2000), 21 grams (2003) e Babel (2006). Through the theoretical interface of culture, communication and audiovisual, cathegories like: ethos, diversity and documental fictionality will be treated in the esthetic perspective of González Iñárritu cinema, as well as in their representation of contemporary. 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Cláudio Coração, Unip

    Doutor em comunicação: meios e processos audiovisuais pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo. Mestre em comunicação pela Universidade Estadual Paulista. Graduado em comunicação social/jornalismo pela Unesp. Professor dos cursos de comunicação social da FIB (Faculdades Integradas de Bauru) e da Universidade Paulista, campus Bauru. Coordenador auxiliar do curso de Jornalismo da Unip, campus Bauru. Membro do grupo de pesquisa MidiAto na ECA-USP. Autor do livro “Repórter-Cronista em confronto” (Annablume; Fapesp, 2012). E-mail: claudiocoracao@ig.com.br

Published

2013-12-25

How to Cite

Communication in conflict in Alejandro González Iñárritu cinema: ethos and documental fictionality. (2013). Significação: Journal of Audiovisual Culture, 40(40), 189-207. https://doi.org/10.11606/issn.2316-7114.sig.2013.71680