Living spaces of “chinese culture”: communication and ritual food in focus

Authors

  • Maria Ogécia Drigo Uniso
  • Clotilde Perez ECA-USP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v4i2p145-164

Keywords:

advertising, value, living spaces, rituals food, chinese culture

Abstract

This paper presents part of reflections about the theoretical and methodological basis of research on advertising and building the of values and it aims to show living spaces of chinese culture trough ethnographic photos (Achutti 2004), collected in the place of one of the franchises of the restaurant "Lig-Lig Chinese Food" and promotional posters analyzed by the semiotic of Peirce. The analyses are permeated by ideas of Baudrillard (2004), Burke (2003) and Said (1995/2007).

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Author Biographies

  • Maria Ogécia Drigo, Uniso
    Doutora em Comunicação e Semiótica pela PUC/SP e docente do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura da Uniso e pós-doutoranda pela ECA/USP sob a supervisão da Prof. Dra. Clotilde Perez.
  • Clotilde Perez, ECA-USP
    Livre-docente em Ciências da Comunicação pela ECA USP. Doutora em Comunicação e Semiótica, Mestre em Administração de Marketing pela PUC SP. Professora da ECA USP, junto ao PPGCom e ao curso de Publicidae. Assessora da Fundasp, PUC SP.Vice-líder do GESC3 – Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo.

Published

2012-12-04

How to Cite

Living spaces of “chinese culture”: communication and ritual food in focus. Signos do Consumo, [S. l.], v. 4, n. 2, p. 145–164, 2012. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v4i2p145-164. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50870.. Acesso em: 19 may. 2024.