Market communication in a postmodern environment: The immateriality on the scene

Authors

  • Renata Barreto Malta Universidade Metodista de São Paulo
  • Daniel dos Santos Galindo Universidade Metodista de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v6i2p216-236

Keywords:

publicity, post-modernity and consumption, culture

Abstract

This paper is constituted by two complementary stages, the theoretical and the empirical ones, which are essential to reach the following aim we have proposed: confirming a change in the publicity praxis in which material and functional elements become less relevant and immaterial and intangible elements more important. The theoretical discussion based on Cultural Studies and in authors who discourse about the Post Modernity and its consumption relations is the bottom-line of this research.

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Author Biographies

  • Renata Barreto Malta, Universidade Metodista de São Paulo
    Professora efetiva do Departamento de Comunicação Social da UFS (Universidade Federal do Sergipe), curso Publicidade e Propaganda. Doutora em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo - UMESP (2013); Doutorado-Sanduíche (PDSE) concluído e realizado em Carleton University, Ottawa, Canadá (2012); Mestre em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista - UNESP (2009); Possui graduação em comunicação social pela Universidade Metodista de São Paulo (2000).Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Comunicação Midiática, atuando principalmente nos seguintes temas: mídia, cultura, publicidade, consumo e pós-modernidade, representatividade de gênero.
  • Daniel dos Santos Galindo, Universidade Metodista de São Paulo
    Doutorado em Comunicação Cientifica e Tecnológica pela Universidade Metodista de São Paulo (2000) e Pós Doutorado pela faculdade de Comunicação e Ciências da Informação da Universidade Complutense de Madrid. Atualmente é professor titular da Universidade Metodista de São Paulo e professor da Escola Superior de Propaganda e Marketing. Tem experiência na área de Comunicação, com ênfase em Comunicação com o mercado, atuando principalmente nos seguintes temas: comunicação integrada de marketing, novas tecnologias a serviço da comunicação com o mercado, marketing, publicidade e consumo.

Published

2014-12-09

How to Cite

Market communication in a postmodern environment: The immateriality on the scene. Signos do Consumo, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 216–236, 2014. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v6i2p216-236. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105702.. Acesso em: 19 may. 2024.