The liquid semiotics of penguin: a deep dive into the triadic analysis of @pontofrio

Authors

  • Andrea Olympio de Mello Pontifícia Universidade Católica de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v9i1p46-54

Keywords:

sign, ponto frio, internet, spreading

Abstract

A semiotic analysis made from Peirce’s triad regarding the Brazilian digital retail case of Ponto Frio company in the social media platform Twitter in search of signical strategies used by the brand.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Andrea Olympio de Mello, Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
    Mestre em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2007), com bolsa concedida pela Fapesp, e integrante do Grupo de Pesquisa, Comunicação, Consumo e Arte do PPGCOM-ESPM. Atualmente é professora do curso de Publicidade e Propaganda da Fundação Armando Álvares Penteado e integrante do Grupo de Pesquisa Comunicação, Consumo e Arte do PPGCOM-ESPM.

Published

2017-06-07

How to Cite

The liquid semiotics of penguin: a deep dive into the triadic analysis of @pontofrio. Signos do Consumo, [S. l.], v. 9, n. 1, p. 46–54, 2017. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v9i1p46-54. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/114981.. Acesso em: 18 may. 2024.