Vem aí na Globo: the new show

Authors

  • Gabriel Souza Universidade Federal de Santa Maria
  • Maria Lília Dias de Castro Universidade Federal de Santa Maria

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v8i2p31-43

Keywords:

Strategy, Programming, Promotional, Rede Globo, Discursive semiotics

Abstract

This paper proposes to examine, through discursive semiotics, of European inspiration, and the developments proposed by its followers, Rede Globo’s show Vem Aí na Globo 2013, and reflect on the communicative and discursive strategies adopted by the company when using new and old programs to build a televisual product to publicize the new program.

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Author Biographies

  • Gabriel Souza, Universidade Federal de Santa Maria

    Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria. Integrante do grupo da pesquisa Comunicação Televisual (COMTV). 

  • Maria Lília Dias de Castro, Universidade Federal de Santa Maria

    Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Santa Maria. Pós-doutora em comunicação pela Universidade de Paris III – Sorbonne Nouvelle. Coordenadora da pesquisa Comunicação Televisual (COMTV). 

Published

2016-12-21

How to Cite