Applied semiotics: hype Journey with Angelina Jolie under the specter of peircean theory

Authors

  • Carolina Boari Caraciola FACULDADE PAULUS DE TECNOLOGIA E COMUNICAÇÃO (FAPCOM)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v8i1p112-128

Keywords:

advertising, peircean semiotics, luxury, Louis Vuitton

Abstract

This article will examine an advertising campaign piece Journey, the luxury brand Louis Vuitton, starring the actress Angelina Jolie, in the light of Peirce's semiotics extraction. Analysis of advertising, in the spectrum of semiotic theory, allows explicit communicative announcement potential referred to, since the semiotic strategies used by a brand are essential to its constitution as a brand, it is therefore of fundamental importance for understanding its nature, profile and emotional and functional effects.

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Author Biography

  • Carolina Boari Caraciola, FACULDADE PAULUS DE TECNOLOGIA E COMUNICAÇÃO (FAPCOM)
    Doutora em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP), com a tese “Evolução, significados e marketing publicitário do luxo. Estudo de caso da marca Louis Vuitton sob o prisma da semiótica”. Pesquisadora do mercado de luxo. Atua como docente no curso de Publicidade e Propaganda da Faculdade Paulus de Tecnologia e Comunicação (FAPCOM).

Published

2016-07-27

How to Cite

Applied semiotics: hype Journey with Angelina Jolie under the specter of peircean theory. Signos do Consumo, [S. l.], v. 8, n. 1, p. 112–128, 2016. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v8i1p112-128. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/114998.. Acesso em: 15 may. 2024.