The new audience for the musical industry: one that buys or one that listens?

Authors

  • Dani Gurgel Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v8i2p44-53

Keywords:

Phonographic industry, Streaming, Digital, YouTube

Abstract

The structural changes in the way music is consumed, with an increase in digital sales and piracy transitioning to streaming, culminate in a paradigm shift about who is the target audience of the music industry: it is not anymore the audience that will actually purchase a phonographic product, but it is the audience that listens to it and might generate income in other manners.

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Author Biography

  • Dani Gurgel, Universidade de São Paulo

    Mestranda da Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, entrelaça a música e a imagem em cada aspecto e contexto. Fotógrafa e musicista, tem como cúmplice da bagagem de mais de dez anos de carreira em ambas as áreas o frescor da fácil adaptação a novas formas de comunicação digital.

     

Published

2016-12-21

How to Cite

The new audience for the musical industry: one that buys or one that listens?. Signos do Consumo, [S. l.], v. 8, n. 2, p. 44–53, 2016. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v8i2p44-53. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/115002.. Acesso em: 21 may. 2024.