Corporate relationships and online social networks in a consumer world: cohabitation and respect in the case Me Gusta Picolés Artesanais

Authors

  • Marcelo Pereira da Silva Universidade Estadual Paulista de Bauru
  • Gleicilene Pereira Setúbal Universidade Federal do Maranhão
  • Kaiane da Conceição Costa Universidade Federal do Maranhão
  • Mônica Rayanne Garces Ramos Universidade Federal do Maranhão

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v9i2p55-67

Keywords:

Communication, Relationship, Online social networks, Me Gusta Picolés Artesanais, Consumer.

Abstract

Under the aegis of a postmodern society, this article presents communication under the perspective of the risks it is submitted to in the context of online social networks, considering it must deal today with audiences that are more alert, skeptical, active, and unsatisfied with the discomforts and disappointments that permeate the relationship with corporations regarding consumption practices and experiences. In this scenario, we highlight the positive positioning taken by the “Me Gusta Picolés Artesanais” trademark through a case study after a homosexual couple was thrown out from its store in São Paulo in 2015 and the repercussion generated by the case in the virtual agora.

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Author Biographies

  • Marcelo Pereira da Silva, Universidade Estadual Paulista de Bauru

    Doutor em Comunicação pela Universidade Metodista de São Paulo. Professor do curso de Relações Públicas da Universidade Federal do Maranhão. Pesquisador de pós-doutorado em Comunicação Midiática pela Universidade Estadual Paulista de Bauru.

  • Gleicilene Pereira Setúbal, Universidade Federal do Maranhão
    Graduanda no curso de Relações Públicas da Universidade Federal do Maranhão.
  • Kaiane da Conceição Costa, Universidade Federal do Maranhão
    Graduanda no curso de Relações Públicas da Universidade Federal do Maranhão.
  • Mônica Rayanne Garces Ramos, Universidade Federal do Maranhão
    Graduanda no curso de Relações Públicas da Universidade Federal do Maranhão.

Published

2017-12-22

How to Cite

Corporate relationships and online social networks in a consumer world: cohabitation and respect in the case Me Gusta Picolés Artesanais. Signos do Consumo, [S. l.], v. 9, n. 2, p. 55–67, 2017. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v9i2p55-67. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/125024.. Acesso em: 17 may. 2024.