An advertising with content

branded content as a strategy of Brazilian brands

Authors

  • Guilherme Pedrosa Quintela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v12i1p126-129

Keywords:

Advertising, Circulation, Branded Content, Semiotics, Youtube

Abstract

Publicidade que Entretém: A Circulação Transbordada de Conteúdos de Marca reflects on branded content produced in Brazil. It is highlighted the branded content produced by four Brazilian brands,  between 2012 and 2016. From there, the principle aim of the work is to verify branded content definition, its characteristics and its presence in brand expressivity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Guilherme Pedrosa Quintela, Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais

    Mestrando em Comunicação Social pela Pontifícia Universidade Católica de Minas Gerais e Bolsista Capes (2019 – 2021). Possui especialização em Comunicação e Marketing (2018) pela PUC Minas e graduação em jornalismo (2014), pela mesma universidade.

Published

2020-03-02

How to Cite

An advertising with content: branded content as a strategy of Brazilian brands. Signos do Consumo, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 126–129, 2020. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v12i1p126-129. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/159193.. Acesso em: 2 jun. 2024.