The irony of apocalypse: a brief reflection on Fallout: New Vegas

Authors

  • Thales Reis Alecrim Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v12i2p133-136

Keywords:

Apocalypse, Time, Quarentine, Video game

Abstract

This text, written in June 2020, the month in which the growing intensification of the pandemic caused by the COVID-19 virus was observed, analyzes some aspects of the Fallout: New Vegas (2010) video game plot, relating them to the subjective experience provided by the quarantine situation. Thus, we try to observe how the experiments of the end and the apocalypse narrated in this game offer keys of interpretation to better analyze the state of subjectivity during the confinement period. Especially the conflicting relationship with time, between the experience of the past and the expectation of the future, which are overwhelmed by the excessive presence of the simultaneity of the events of the present.

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Author Biography

  • Thales Reis Alecrim, Universidade de São Paulo

    Graduado em História pela Universidade Estadual Paulista “Júlia Mesquita Filho”, campus de Franca (2017) e Mestre, pela mesma instituição, em História e Cultura Social (2020). Com o financiamento da CAPES, realizou a dissertação intitulada “Envolto em Tempestade”: João Apolinário e as musicalizações de seus poemas no Brasil e em Portugal (1949-1974). Atualmente é professor de História e de Língua Inglesa para o Ensino Básico em escolas da rede particular de ensino e está cursando a pós-graduação lato-sensu em Cultura Material e Consumo na Universidade de São Paulo.

Published

2020-12-30

How to Cite

The irony of apocalypse: a brief reflection on Fallout: New Vegas . Signos do Consumo, [S. l.], v. 12, n. 2, p. 133–136, 2020. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v12i2p133-136. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/178410.. Acesso em: 2 jun. 2024.