The Life Forms of Traditional and Digital Consumption

Authors

  • Sérgio Bairon ECA-USP
  • Lawrence Koo PUC-SP

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v4i1p125-134

Keywords:

digital consumption, consumption traditional, healer and consumer interactivity

Abstract

After the emergence of the Internet, we now have a distinction between the new life we call consumer consumption as opposed to the digital consumer life before his appearance. We will seek to examine under a perspective not only as buying habits, but as a change in the approach and lifestyle. We understand that this issue is exciting and poses several questions for reflection and discussion.

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Author Biographies

  • Sérgio Bairon, ECA-USP
    Livre Docente em Comunicação pela Universidade de São Paulo. Pós-doutor pela Universidade Livre de Berlim, Alemanha. Doutor em Ciências pela FFCLH da USP. Professor do PPGCom ECA USP e do curso de Publicidade. Líder do CEDIPP – Centro de Comunicação Digital e Produção Partilhada do Conhecimento.
  • Lawrence Koo, PUC-SP
    Pós Doutorando na ECA USP, junto ao CRP. Doutor e Mestre em Comunicação e Semiótica pela PUC SP. Professor da PUC SP no Departamento de Administração. Assessor da Fundasp, PUC SP. Membro pesquisador do GESC3 – Grupo de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo

Published

2012-06-16

How to Cite

The Life Forms of Traditional and Digital Consumption. Signos do Consumo, [S. l.], v. 4, n. 1, p. 125–134, 2012. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v4i1p125-134. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/49983.. Acesso em: 11 may. 2024.