Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA)

Authors

  • Monica Machado UFRJ
  • Fernanda Martineli UnB
  • Marta de Araujo Pinheiro UFJF

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v3i1p57-74

Keywords:

advertising, consumption, social responsibility, University

Abstract

This article is about the advertising communication related to social,  cultural and contemporary technology transformation. It also describes the role of the Public University in teaching, research and extension in subject of consumption, advertising and social responsibilities. A report about the University Laboratory of Applied Advertising (LUPA) led us to understand the importance of experimental agency on theacademic formation process.

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Author Biographies

  • Monica Machado, UFRJ

    Doutora em Comunicação na Linha de Pesquisa Mídia e Mediações Socioculturais. ECO-UFRJ; Prof. Adjunta da ECO; UFRJ.

  • Fernanda Martineli, UnB
    Doutoranda em Comunicação na Linha de Pesquisa Mídia e Mediações Socioculturais pela ECO/UFRJ; Prof. Assistente da FAC/UnB.
  • Marta de Araujo Pinheiro, UFJF

    Doutora em Comunicação pela ECO-UFRJ; Prof. Associada II da ECO –UFRJ; Prof. e Pesquisadora do PPGCOM Comunicação e Sociedade da UFJF, Linha de Pesquisa “Estética, Redes e Tecnocultura”.

Published

2011-06-16

How to Cite

Advertising for social causes: notes on the experience of the university laboratory of applied advertising (LUPA). Signos do Consumo, [S. l.], v. 3, n. 1, p. 57–74, 2011. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v3i1p57-74. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/50000.. Acesso em: 18 may. 2024.