Sliding through sign categories of C. S. Peirce: a case study

Authors

  • Marcelo Santos Faculdade Cásper Líbero
  • Priscila Borges Universidade de Brasília

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v9i1p4-16

Keywords:

category sliding, symbol, interpretant, applied semiotics, brand mark

Abstract

The soft drink “H2OH!” adopted a peculiar semiotic strategy to present its product. The brand assumes in phonetical and graphical terms the water formula, displacing it from thirdness to firstness, enabling it to generate, preferably, interpretants in a qualitative-suggestive scope. In this work, we present a semiotic analysis of the brand written on the beverage label, focusing on the interpretants of ten trichotomies.

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Author Biographies

  • Marcelo Santos, Faculdade Cásper Líbero

    Professor permanente do Mestrado em Comunicação da Faculdade Cásper Líbero. Doutor e mestre em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.

  • Priscila Borges, Universidade de Brasília

    Professora do Departamento de Audiovisuais e Publicidade da Faculdade de Comunicação da Universidade de Brasília. Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Ouro Preto. Doutora e mestre em Comunicação e Semiótica pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.

Published

2017-06-07

How to Cite

Sliding through sign categories of C. S. Peirce: a case study. Signos do Consumo, [S. l.], v. 9, n. 1, p. 4–16, 2017. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v9i1p4-16. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/109473.. Acesso em: 18 may. 2024.