Healthcare interpreting in Brazil: an overview

Authors

  • Mylene Queiroz Mestre em Estudos da Tradução Professora de Interpretação na área da Saúde no Mestrado em Interpretação de Conferência da Glendon College, Canadá

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.2014.85577

Keywords:

community interpreting, healthcare interpreting, curriculum

Abstract

Among the community settings where there is the need for interpreting services, healthcare contexts requires special attention, given the complex nature of the medical activity, which consequently imposes different challenges to interpreters. In Brazil, language barriers faced by patients who do not speak Portuguese are handled by volunteer interpreters without any specific training. This article gives an overview of the current demands for interpreters in medical settings in the country and the need for analysis and actions aimed at developing the professional field to ensure access to health services in the country by linguistic minorities with the help of qualified interpreters. It approaches the necessity of public policies that recognize the demand and the elaboration of linguistic access tools, and the urgent need to include the topic among the Interpreting Studies agenda in the Brazilian context, which should comprehend community interpreting, including healthcare settings.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Mylene Queiroz, Mestre em Estudos da Tradução Professora de Interpretação na área da Saúde no Mestrado em Interpretação de Conferência da Glendon College, Canadá

    Mestre em Estudos da Tradução pela Universidade Federal de Santa Catarina. Professora de Interpretação na Área da Saúde no Programa de Mestrado em Interpretação de Conferências da Glendon School of Translation, York University, Canadá. Presidente da Divisão Brasileira da Associação Internacional de Intérpretes Médicos (IMIA).

Published

2014-10-15

Issue

Section

Articles

How to Cite

Queiroz, M. (2014). Healthcare interpreting in Brazil: an overview. TradTerm, 23, 193-223. https://doi.org/10.11606/issn.2317-9511.tradterm.2014.85577