Photo-ostentation: a new photographic paradigm?

Authors

  • Michel de Oliveira Universidade Federal do Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1982-677X.rum.2018.136933

Keywords:

photo-ostentation, photography, visual culture, mediatization of everyday life

Abstract

The objective of this conceptual exercise is to understand the uses of photography in the dynamics of network interactions. Thus, we present a history of ostentation and considerations about the role of photographic images in the hyper-spectacle society. The hypothesis is that the reconfigurations in photography do not fit the pre-established paradigms, which requires a critical conceptualization to describe the consolidating regime, focused on daily exposure, instead of the worship value attributed to domestic records.

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Author Biography

  • Michel de Oliveira, Universidade Federal do Rio Grande do Sul
    Doutorando no Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Informação da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Mestre em Comunicação e especialista em Fotografia pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Bolsista da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes).

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Published

2018-06-22

Issue

Section

Articles

How to Cite

Photo-ostentation: a new photographic paradigm?. RuMoRes, [S. l.], v. 12, n. 23, p. 319–337, 2018. DOI: 10.11606/issn.1982-677X.rum.2018.136933. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/Rumores/article/view/136933.. Acesso em: 18 may. 2024.