Power and liturgy in the movie «The Godfather»
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1982-677X.rum.2008.51119Keywords:
Cinema, film analysis, narrative, lityrgy, The Godfather.Abstract
The movie «The Godfather» (entitled «O padrinho» in Portugal, and «O poderoso chefão», in Brazil) is a «gangster» movie, about a Mafia family, about a power formed outside the law. The conquest, maintenance and defense of the power are done using the violence, including murder. The subject I propose to expose and defend in this article is that the Corleone’s power is not a despotical one, but a highly controlled power, conducted by a code of honour, kinship, friendship. That’s right for one hand, and otherwise, that the practice of this power has a strong symbolical component, a liturgical component, as I am going to demonstrate.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Declaro a total e irrestrita cessão de direitos autorais sobre o texto enviado para publicação na Rumores – Revista Online de Comunicação, Linguagem e Mídias. Entendo que o conteúdo do artigo é de minha inteira responsabilidade, inclusive cabendo a mim a apresentação de permissão para uso de imagens, ilustrações, tabelas, gráficos de terceiros que, porventura, venham a integrá-lo.