Media and Religion: strategies for finacial "healing" by the IURD
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.1982-677X.rum.2009.51141Keywords:
Mediatization, religion, television, Igreja Universal do Reino de Deus.Abstract
The present article makes a reflection about the process of mediatization of religious subject and the strategies of capture from the churchgoers, based on televisive program religious «A hora dos empresários», from Igreja Universal do Reino de Deus (IURD). Broadcasted by Rede Record de Televisão, the program is directed to people who need a solution financial crisis. With different strategies, the pastors offer helps to television viewers through the service of self allusion of the proper speech religious. The study evidences that the financial cure, the conquest and victories only can be ranging inside of the temple.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Declaro a total e irrestrita cessão de direitos autorais sobre o texto enviado para publicação na Rumores – Revista Online de Comunicação, Linguagem e Mídias. Entendo que o conteúdo do artigo é de minha inteira responsabilidade, inclusive cabendo a mim a apresentação de permissão para uso de imagens, ilustrações, tabelas, gráficos de terceiros que, porventura, venham a integrá-lo.