Educommunication and the POIE: Possible Approaches

Authors

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90

Keywords:

Educomunicação, Professor Orientador de Informática Educativa – POIE, Tecnologias da Informação e Comunicação – TICs, Secretaria Municipal de Ensino de São Paulo – SME-SP, Laboratório de Informática Educativa

Abstract

This article tries to understand the relationship between work, curriculum guidelines and regulatory guidelines for the Advisor Teacher of Educational Computing - POIE - using the principles and educommunicative practices. We will analyze the function of this teacher arranged by SME-SP through Ordinance 2673 and the result will be considered with the precepts and practices of Educommunication, investigating some possible approaches. Perceptions will be presented on the proximity between the Educational Computing department and the project Nas Ondas do Rádio. Finally, we will construct some final considerations. 

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Author Biography

  • Michele Marques Pereira, Escola De Comunicação e Arte da Universidade de São Paulo

    Michele Marques Pereira. Especialista em Educomunicação pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo (ECA-USP). E-mail: michelemarquesp@gmail.com

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Published

2015-05-12

How to Cite

Pereira, M. M. (2015). Educommunication and the POIE: Possible Approaches. Comunicação & Educação, 20(1), 83-90. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9125.v20i1p83-90