Equality and Social Inclusion: Case Studies in Educational System

Authors

  • Fernando Dias Menezes de Almeida Universidade de São Paulo. Faculdade de Direito

Keywords:

High Education, Universities, Professional Education, Equality, Social Inclusion, Affirmative Actions.

Abstract

Starting from general considerations about liberty and equality as the basis of the democratic State, this paper refers to equality and affirmative actions towards social inclusion, applied to the educational system. Considering theoretical premises, case studies are presented, based on State policies involving academic and professional education.

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Author Biography

  • Fernando Dias Menezes de Almeida, Universidade de São Paulo. Faculdade de Direito

    Professor Doutor do Departamento de Direito do Estado da Faculdade de Direito da USP. Secretário Adjunto da Ciência, Tecnologia e Desenvolvimento Econômico do Estado de São Paulo.

References

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Published

2005-01-01

Issue

Section

Não definido

How to Cite

Equality and Social Inclusion: Case Studies in Educational System. (2005). Revista Da Faculdade De Direito, Universidade De São Paulo, 100, 209-221. https://www.periodicos.usp.br/rfdusp/article/view/67672