Basic principles to curriculum design on health professions education (HPE)

Authors

  • Francisco José Candido dos Reis Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Cacilda da Silva Souza Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto
  • Valdes Roberto Bollela Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2176-7262.v47i3p272-279

Keywords:

Curriculum, Medical education, Health professions education.

Abstract

In this review we present the concepts and the basic principles for curriculum design in health professions education (HPE), and present some curriculum design models as well as the essential steps for those who are facing this challenge. All the discussion brings the perspective of National Curriculum Guidelines for HPE in Brazil. It is highlighted the importance of the stakeholders’ engagement in this process and the correct use of appropriate strategies of teaching-learning, students’ assessment tools that can contribute to the implementation/review and improvement of curriculum in HPE courses.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Francisco José Candido dos Reis, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Departamento de Ginecologia e Obstetrícia da Faculdade de
    Medicina de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo

  • Cacilda da Silva Souza, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Departamento de Clínica Médica da Faculdade de Medicina
    de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo

  • Valdes Roberto Bollela, Universidade de São Paulo. Faculdade de Medicina de Ribeirão Preto

    Departamento de Clínica Médica da Faculdade de Medicina
    de Ribeirão Preto da Universidade de São Paulo

Published

2014-11-03

Issue

Section

Capítulos

How to Cite

1.
Reis FJC dos, Souza C da S, Bollela VR. Basic principles to curriculum design on health professions education (HPE). Medicina (Ribeirão Preto) [Internet]. 2014 Nov. 3 [cited 2024 May 19];47(3):272-9. Available from: https://www.periodicos.usp.br/rmrp/article/view/86615