Dimensions of sustainable consumption in the behavior of healthy food consumers

Authors

  • Noelle Rigel de Oliveira Cidade Universidade Federal do Ceará
  • Diego de Queiroz Machado Universidade Federal do Ceará http://orcid.org/0000-0002-3570-8864
  • Cláudia Buhmara Abreu Romero Universidade Federal do Ceará
  • Hugo Osvaldo Acosta Reinaldo Universidade Federal do Ceará
  • Winny Rebouças Mota Universidade Federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v13i1p3-19

Keywords:

Dimensions of sustainable consumption, Diet healthy, Consumer behavior

Abstract

This article aims to analyze how consumers understand the concept of healthy eating to identify the main characteristics of healthy consumer behavior regarding the dimensions of sustainable consumption. A qualitative research approach was used, applied through semi-structured interviews. The results show that individuals with healthy eating habits are sensitive to issues surrounding sustainable consumption, even if they are not fully aware of the environmental impacts caused by their actions.

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Author Biographies

  • Noelle Rigel de Oliveira Cidade, Universidade Federal do Ceará

    Bacharel em Administração pela Universidade Federal do Ceará.

  • Diego de Queiroz Machado, Universidade Federal do Ceará

    Professor do Programa de Pós-Graduação em Administração e Controladoria (PPAC) da Universidade Federal do Ceará (UFC).

  • Cláudia Buhmara Abreu Romero, Universidade Federal do Ceará

    Professora do Programa de Pós-Graduação em Administração e Controladoria (PPAC) da Universidade Federal do Ceará (UFC).

  • Hugo Osvaldo Acosta Reinaldo, Universidade Federal do Ceará

    Professor da Faculdade de Economia, Administração, Atuária e Contabilidade (FEAAC) da Universidade Federal do Ceará (UFC).

  • Winny Rebouças Mota, Universidade Federal do Ceará

    Bolsista PIBIC do Curso de Administração da Universidade Federal do Ceará (UFC).

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Published

2021-07-06

How to Cite

Dimensions of sustainable consumption in the behavior of healthy food consumers. Signos do Consumo, [S. l.], v. 13, n. 1, p. 3–19, 2021. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v13i1p3-19. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/172612.. Acesso em: 18 may. 2024.