Is it impossible to eat only one? Advertising, package and content of Elma Chips’ snacks

Authors

  • Laura Guimarães Corrêa Universidade Federal de Minas Gerais
  • Tiago Barcelos Pereira Salgado Universidade Federal de Minas Gerais
  • Rebeca Heringer Lisboa de Castro Universidade Federal de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v6i1p56-70

Keywords:

children advertising, consumption, Elma Chips, food industry, persuasion

Abstract

This paper aims to identify some of the strategic elements that are used by Elma Chips in order to conquer its potential consumers, increasing their continuous desire to experiment the product in its various presentations: the packages, brands, commercials and the Chips itself. Thus, we analyze three promotions created by Elma Chips which offered tazos as a prize in the years between 1997 and 2002. We also discuss several regulations aspects of food advertisements to children in that period and today.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Laura Guimarães Corrêa, Universidade Federal de Minas Gerais

    Professora do Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social da UFMG. Coordena o núcleo de pesquisa em Publicidade, Mídia e Consumo (GrisPub) do Grupo de Pesquisa em Imagem e Sociabilidade (Gris/UFMG).

  • Tiago Barcelos Pereira Salgado, Universidade Federal de Minas Gerais
    Doutorando em Comunicação Social pela UFMG. Mestre e especialista pela mesma instituição. Pesquisador associado ao núcleo de pesquisa em Publicidade, Mídia e Consumo (GrisPub) e ao Gris/UFMG.
  • Rebeca Heringer Lisboa de Castro, Universidade Federal de Minas Gerais

    Graduada em Comunicação Social pela UFMG. Publicitária freelancer e professora de inglês na Cultura Inglesa de Belo Horizonte.

Published

2014-06-03

How to Cite

Is it impossible to eat only one? Advertising, package and content of Elma Chips’ snacks. Signos do Consumo, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 56–70, 2014. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v6i1p56-70. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/101398.. Acesso em: 13 may. 2024.