Open hapiness – The discourse of the Coca-Cola in the case “Rat in the boottle”: Consumption, everyday and subject

Authors

  • Jéssica de Cássia Rossi Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
  • Marcelo da Silva Universidade Metodista de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v6i2p237-254

Keywords:

consumption, communication, discourse, Coca-Cola

Abstract

Considering the consumer society as a presenteeism, ephemeral and elusive one, the present study aims to understand the discourse of Coca-Cola facing a charge pressed by a consumer in 2013. In order to accomplish that, we present considerations that characterize the logic of consumption in contemporary society, which can determine the daily life of individuals. Through the organizational discourse analysis, we problematize the case "rat in the bottle" pointing out some of the challenges that consumer relations impose on brands, showing certain unpreparedness regarding new collective demands.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Jéssica de Cássia Rossi, Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho
    Doutoranda em Ciências Sociais da FFC-UNESP- Marília; Mestra em Comunicação Midiática pela FAAC – Unesp – Bauru; Professora do curso de Relações Públicas, Jornalismo e Publicidade da Universidade Sagrado Coração, Membro do GEPCOM.
  • Marcelo da Silva, Universidade Metodista de São Paulo
    Doutorando em Comunicação Social pela Universidade Metodista de São Paulo; Mestre em Comunicação Midiática pela FAAC - Unesp- Bauru; Bolsista CAPES, Membro do GEPCOM e do COLING.

Published

2014-12-09

How to Cite

Open hapiness – The discourse of the Coca-Cola in the case “Rat in the boottle”: Consumption, everyday and subject. Signos do Consumo, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 237–254, 2014. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v6i2p237-254. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105704.. Acesso em: 19 may. 2024.