Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas

Authors

  • Rosana Mauro Universidade de São Paulo
  • Eneus Trindade Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260

Keywords:

telenovela, mediatization, consumption, consumption rituals, media

Abstract

This paper aims to contextualize the telenovela in studies about the mediatization, in general, and more specifically, the mediatization of consumption. The intent is to bring possible research developments about the subject by the perspective of representation of the daily rituals of consumption in telenovelas. We intend to discuss, briefly, studies that bring new research horizons in the area, as the research of Andreas Hepp (2014), and its possible applicability in the Brazilian telenovelas.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Rosana Mauro, Universidade de São Paulo
    Doutoranda em Ciências da Comunicação pela ECA/USP. Mestre em Ciências da Comunicação pela ECA/USP (2014). Especialista em Comunicação Organizacional - Relações Públicas pela Faculdade Cásper Líbero (2007). Graduada em Jornalismo pela Universidade Metodista de São Paulo (2005).
  • Eneus Trindade, Universidade de São Paulo
    Professor Livre Docente do Departamento de Relações Públicas, Propaganda e Turismo da ECA/USP. Possui pós-doutorado em Antropologia Visual pela Universidade Aberta de Portugal. Doutor e Mestre em Comunicação pela ECA/USP. Docente do PPGCOM/ECA/USP na área de teoria e pesquisa em comunicação e Vice-coordenador do Grupos de Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo CNPq/ECA/USP.

Published

2014-12-09

How to Cite

Guidelines to think the mediatization of consumption rituals in Brazilian telenovelas. Signos do Consumo, [S. l.], v. 6, n. 2, p. 255–260, 2014. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v6i2p255-260. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/105706.. Acesso em: 27 may. 2024.