The television advertising and child consumer of elementary education in the municipality of Ijuí / RS

Authors

  • Cláudio de Musacchio Universidade Federal de Rio Grande do Sul
  • Jociane Marchesan Oling Universidade Federal de Rio Grande do Sul

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v7i2p206-216

Keywords:

consumption, child, advertising, television, culture

Abstract

This article reviews some aspects of television advertising and its relationship to children's consumption, their reception strategies, persuasion processes, cultural habits through a qualitative field research with children between eight and ten years in the municipality of Ijuí, located in the State of Rio Grande do Sul. The theoretical approach was the epistemological contribution of thinkers and the results indicate that the child acquires the ability to filter messages and influence in household decisions to consume.

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Author Biographies

  • Cláudio de Musacchio, Universidade Federal de Rio Grande do Sul
    Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Informática na Educação, PGIE – UFRGS. Mestre em Educação. ULBRA, 2005. Pós-graduado em Engenharia de Software, Estácio de Sá, RJ, 1996. CEO e Founder do Portal EAD Brasil. Criador dos cursos “Facebook na sala de aula” e “Web rádio na educação”.
  • Jociane Marchesan Oling, Universidade Federal de Rio Grande do Sul

    Pesquisadora no Grupo de Pesquisa GPESC sob coordenação de Alexandre da Silva, Ione Bentz, Lizete Oliveira e Nísia do Rosário. Programa de Pós-Graduação em Comunicação Social.UFRGS na Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

Published

2015-12-15

How to Cite

The television advertising and child consumer of elementary education in the municipality of Ijuí / RS. Signos do Consumo, [S. l.], v. 7, n. 2, p. 206–216, 2015. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v7i2p206-216. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/112208.. Acesso em: 19 may. 2024.