Memes and their appropriation by digital marketing: the experience of Brazilian fast-food chain Giraffas

Authors

  • Antonio Hélio Junqueira Universidade Anhembi Morumbi (UAM)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v8i2p19-30

Keywords:

Communication, Consumption, Marketing, Memes, Social networks

Abstract

This article aims at examining experiences and approaches of digital marketing of the Brazilian fast-food chain Giraffas in which the use of memes constituted the strategic base of corporate marketing communication, thus allowing us to advance in the scientific knowledge of uses, scopes, potential and limits of memes to the effectiveness and efficiency of promotional campaign of brands, products and services under the new digital social media.

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Author Biography

  • Antonio Hélio Junqueira, Universidade Anhembi Morumbi (UAM)

    Pós-doutorando em comunicação e práticas de consumo pela Escola Superior de Propaganda e Marketing (ESPM), doutor em ciências da comunicação pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo (ECA/USP), mestre em comunicação e práticas de consumo pela ESPM, pós-graduado em desenvolvimento rural e abastecimento alimentar urbano, engenheiro agrônomo, pesquisador e professor da ESPM e da Universidade Anhembi Morumbi.

Published

2016-12-21

How to Cite

Memes and their appropriation by digital marketing: the experience of Brazilian fast-food chain Giraffas. Signos do Consumo, [S. l.], v. 8, n. 2, p. 19–30, 2016. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v8i2p19-30. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/114905.. Acesso em: 21 may. 2024.