Where objects live: the magical-totemic composition on Honda´s advertising narrative "The revolution in your garage"

Authors

  • Hertz Wendel de Camargo Universidade Federal do Paraná (UFPR)
  • Aryovaldo de Castro Azevedo Junior Universidade Federal do Paraná (UFPR)

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v8i1p23-38

Keywords:

totem, consumption, advertising narrative.

Abstract

From the assumptions of the anthropological studies of consumption - related to magical-totemic structures in advertising - and its mythical relationship between man and object, this article essentially presents an interpretation of the advertising film/video that represents Honda’s 2016 campaign “A revolução na sua garagem”,  developed by the agency F / Nazca Saatchi & Saatchi for the Honda HR-V model. 

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Author Biographies

  • Hertz Wendel de Camargo, Universidade Federal do Paraná (UFPR)
    Doutor em Estudos da Linguagem (UEL); mestre em Educação, Conhecimento, Linguagem e Arte (Unicamp); professor adjunto do curso de Publicidade e Propaganda da UFPR; professor permanente do PPGCOM-UFPR, professor do PPGL-Unicentro. Líder do grupo de pesquisa ECCOS - Estudos em Comunicação, Consumo e Sociedade.
  • Aryovaldo de Castro Azevedo Junior, Universidade Federal do Paraná (UFPR)
    Professor adjunto do Departamento de Comunicação Social e PPGCOM da Universidade Federal do Paraná (UFPR), Doutor em Multimeios IAR/UNICAMP. Pesquisador nos grupos ECCOS (Estudos em Comunicação, Consumo e Sociedade) e CEL (Comunicação Eleitoral) da UFPR.

Published

2016-07-27

How to Cite

Where objects live: the magical-totemic composition on Honda´s advertising narrative "The revolution in your garage". Signos do Consumo, [S. l.], v. 8, n. 1, p. 23–38, 2016. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v8i1p23-38. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/114986.. Acesso em: 15 may. 2024.