The perfume of the world: consumption of brand experiences by the sense of smell

Authors

  • Guilherme Nery Atem Universidade Federal Fluminense
  • Fernanda Ferreira de Abreu Universidade Federal Fluminense

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v10i2p4-14

Keywords:

Consumption of experiences, Smell, Philosophy, Advertising, Point of purchase

Abstract

This work focuses on the analysis of the relationship between consumption of experiences and the human sense of smell. Our main objective is to map what has been produced about this relationship from different disciplines. Only recently the human and social sciences, in general, and marketing and advertising, in particular, have been showing interest in smell. Hence we bring this discussion, with an exploratory research, following the major theoretical formulations and complementing it with case examples of points of purchase, more specifically.

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Author Biographies

  • Guilherme Nery Atem, Universidade Federal Fluminense
    Graduado em Comunicação Social/Publicidade pelas Faculdades Integradas Hélio Alonso. Especialista em Filosofia Contemporânea pela Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro. Mestre em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro e em Letras/Linguística pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Doutor em Comunicação e Cultura pela Universidade Federal do Rio de Janeiro e pós-doutor em Letras/Linguística pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro. Professor do Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal Fluminense.
  • Fernanda Ferreira de Abreu, Universidade Federal Fluminense
    Graduada em Comunicação Social/Publicidade pela Universidade Federal Fluminense. Mestre em Ciência da Arte pela mesma instituição. Doutora em Antropologia Social pela Universidade Federal do Rio de Janeiro. Professora do Departamento de Comunicação Social da Universidade Federal Fluminense.

Published

2018-07-12

How to Cite

The perfume of the world: consumption of brand experiences by the sense of smell. Signos do Consumo, [S. l.], v. 10, n. 2, p. 4–14, 2018. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v10i2p4-14. Disponível em: https://www.periodicos.usp.br/signosdoconsumo/article/view/146014.. Acesso em: 10 may. 2024.