Chopin e os domínios do piano

Authors

  • José Miguel Wisnik Universidade de São Paulo

Keywords:

Chopin, melodic imagination, popularity, esotericism

Abstract

The esotericism of Frédéric Chopin refers to the complex series of simultaneous events underlying the seductive and cautabile evidence of his melodies this pieces can be followed generally by a linear listening surface, following the paths of his melodic phrasing. At the same time, crossed lines, intervening voices du cross events, focusing on all sound parameters, while remaining organically connected to what is heard on the surface, induce to a total, superficial and deep listening.

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Author Biography

  • José Miguel Wisnik, Universidade de São Paulo
    José Miguel Wisnik é músico, compositor e professor de Literatura Brasileira na Universidade de São Paulo. É autor de Veneno remédio: o futebol e o Brasil (Companhia das Letras, 2008); Machado maxixe: o caso Pestana (PubliFolha, 2008); Sem receita – ensaios e canções (PubliFolha, 2004); O som e o sentido (Companhia das Letras, 1989); O coro dos contrários – a música em torno da Semana de 22 (Duas Cidades, 1977); entre outros. Publicou artigos nos livros coletivos Os sentidos da paixão,O olhar e Ética (Companhia das Letras, 1987, 1988 e 1992) e em Livro de partituras (Gryphus, 2004).

Published

2013-12-23

How to Cite